Laboratorium Wirtualnej Rzeczywistości
Laboratorium Rzeczywistości Wirtualnej realizuje zarówno cele dydaktyczne jak i badawcze. Wykorzystuje do tego nowoczesne technologie.
Cele dydaktyczne
- przekazanie studentom wiedzy z zakresu wytwarzania środowisk wirtualnych;
- nauczanie studentów wykorzystywania środowisk rzeczywistości wirtualnej w celach badawczych;
- wsparcie procesu dydaktycznego poprzez wykorzystanie środowiska VR.
Cele badawcze
- realizacja badań zakresu zachowań konsumenckich;
- realizacja badań związanych z procesem podejmowania decyzji przez człowieka;
- wsparcie badań neuronauki poznawczej;
- wsparcie badań prowadzonych przez inne zespoły badawcze uczelni.
Realizowane badania:
Baza laboratorium pozwala oferować przedsiębiorstwom badania z wykorzystaniem rzeczywistości VR w tym między innym w zakresie: zachowań konsumenckich, decyzji konsumenckich, zauważalności reklam, zachowań kierowców itp. Ponadto możliwe jest przeprowadzanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa, sprawdzania reakcji ludzkich na zagrożenia.
Oferta:
- Matlab;
- EasyRoads3D Pro;
- system przemieszczania się w VR;
- system rejestracji zdarzeń w VR;
- system synchronizacji zdarzeń z rejestracją EEG;
- system zbierania i analizowania danych z okulografu.
- rejestracja i analiza ruchu;
- system symulacji transportowej.
Infrastruktura badawcza:
HTC VR VIVE Pro Eye | Okulary rzeczywistości wirtualnej wyposażone w okulograf. Pozwalają na realizowanie symulacji VR na obszarze 100m2. Możliwa jest precyzyjna rejestracja położenia osoby badanej oraz określanie miejsc na które patrzy. |
HTC VR VIVE | Dodatkowe okulary przeznaczone dla osoby współuczestniczącej w badaniu. |
Supermarket | Kompletny supermarket wraz z modelami produktów przeznaczony do rzeczywistości wirtualnej. Pozwala na dowolne kształtowanie przestrzeni sklepu, oraz rozmieszczenia towarów. |
EasyRoads3D Pro |
Generator dróg umożliwia tworzenie dróg i skrzyżowań, oraz odtwarzanie rzeczywistego rozmieszczenia dróg na podstawie danych z OpenStreetMap. Baza OpenStreetMap obejmuje większość dróg na świecie. W połączeniu z modelami domów, drzew itp. pozwala to na odtworzenie lub zaprojektowanie przestrzeni miejskiej do badań na przykład rozmieszczenia reklam, albo zachowania się kierowców. |
Matlab | Wszechstronne oprogramowanie do wykonywania wszelkiego rodzaju analiz w tym również statystycznych. |
System przemieszczania się w VR | Oprogramowanie przeznaczone do przemieszczania się w środowisku VR zaprojektowane pod duże pomieszczenia. Pozwala na zwiększenie obszaru symulacji ponad 100m2. |
System rejestracji zdarzeń w VR | Rejestruje wszystkie czynności wykonywane przez osobę badaną w środowisku VR. Pozwala na określanie jej położenia, pozycji rąk, przedmiotów, które wzięła do ręki. Umożliwia określenie toru ruchu rąk oraz postaci osoby badanej. |
System synchronizacji zdarzeń z rejestracją EEG | Pozwala na precyzyjne zsynchronizowanie rejestracji EEG przeprowadzanej podczas badań VR z zanotowanymi zdarzeniami. Umożliwia to analizę stanów mózgu podczas wykonywania czynności w środowisku VR. |
System zbierania i analizowania danych z okulografu | Pozwala na zarejestrowanie oraz analizę miejsc i obiektów na które patrzy osoba badana. |
Koordynator:
- dr hab. Mariusz Borawski, prof. US