Projekt CONSIDERATION obejmuje współpracę z użytkownikami, trenerami i konsultantami w celu opracowania i przetestowania platformy edukacyjnej, która wyposażona będzie w narzędzia umożliwiające MŚP stworzenie własnej strategii cyfrowej. Konkurencyjność zdobywa się poprzez rozwój kompetencji na rzecz połączonej transformacji cyfrowej, zrównoważonej i włączającej.
Głównym celem projektu jest umożliwienie MŚP samooceny i/lub opracowania własnej strategii cyfryzacji. Uwzględnione zostały narzędzia pozwalające MŚP na pomiar i raportowanie transformacji ekologicznej, wykorzystywanie danych do analityki biznesowej, transformację w kierunku cyfrowych sieci i modeli biznesowych oraz tworzenie włączającego rozwoju kompetencji.
Działania w ramach projektu zorganizowane są w cztery pakiety merytoryczne, obejmujące wymagane badania. Pakiet roboczy WP2 poświęcony jest stworzeniu struktury i zawartości platformy DSDT (Digital Strategy Development Tool), w tym narzędzi podrzędnych. Kolejny pakiet roboczy (WP3) koncentruje się na szkoleniu trenerów w zakresie platformy DSDT i narzędzi podrzędnych. Obejmuje on opracowanie materiałów szkoleniowych oraz prowadzenie kursów i warsztatów dla trenerów, jednocześnie badając i testując dostarczone narzędzia. Następny pakiet roboczy (WP4) ma na celu przeszkolenie MŚP w zakresie korzystania z platformy poprzez warsztaty i kursy. Ostatni pakiet roboczy (WP5) poświęcony jest ocenie zrealizowanych działań przy wykorzystaniu metod badawczych, a także ich ulepszeniu w oparciu o informację zwrotną. Pakiet obejmuje również promowanie platformy i zapewnienie jej trwałości.
Głównymi grupami docelowymi są: MŚP, inkubatory, centra technologiczne, klastry, dostawcy usług ICT oraz instytucje edukacyjne i nauczyciele współpracujący z MŚP.
Partnerami projektu są 3 uniwersytety, 3 parki technologiczne, 1 szkoła biznesu i 1 izba handlowa. W projekcie bierze udział 8 partnerów: z Danii (2), Niemiec (1), Litwy (2), Polski (2) i Szwecji (1). Projekt wspiera 12 partnerów stowarzyszonych, którymi są władze regionalne, organizacje otoczenia biznesu oraz instytucje edukacyjne z Danii, Niemiec, Litwy i Szwecji. Projekt jest prowadzony przez Uniwersytet Roskilde, Wydział Nauk Społecznych i Biznesu.
Całkowity budżet projektu wynosi 1,8 mln EUR.