Tryb: stacjonarny
Profil: ogólnoakademicki
Specjalności: Programowanie aplikacji biznesowych; Internet i media społecznościowe w biznesie
Plan studiów stacjonarnych Informatyka w Biznesie 2020/2021
Informatyka i biznes to połączenie dwóch bardzo cennych z punktu widzenia pracodawców obszarów kompetencyjnych. Nowoczesne technologie wkraczają niemal w każdą dziedzinę życia, więc zapotrzebowanie na specjalistów z umiejętnościami informatycznymi oraz podstawową wiedzą biznesową stale rośnie. Kierunek studiów Informatyka w biznesie jest odpowiedzą na te potrzeby rynkowe. Studia przygotowują specjalistów, którzy oprócz kierunkowej wiedzy informatycznej będą też rozumieli prawa biznesu.
Cechą charakterystyczną studiów jest duża liczba zajęć praktycznych w salach komputerowych, nowoczesne oprogramowanie, projekty indywidualne i zespołowe realizowane pod kierunkiem doświadczonej kadry dydaktycznej i praktyków.
Studenci na pierwszym etapie kształcenia nabywają ogólnej wiedzy i umiejętności informatycznych, które są następnie rozwijane w ramach dwóch specjalności:
- „Programowanie aplikacji biznesowych” – dodatkowa specjalistyczna wiedza i umiejętności z zakresu technik twórczego rozwiązywania problemów, projektowania interfejsów graficznych, tworzenia serwisów internetowych, aplikacji na urządzenia mobilne i aplikacji chmurowych, a także programowania zespołowego oraz zaawansowanych metod i technik testowania oprogramowania.
- „Internet i media społecznościowe w biznesie” – dodatkowa specjalistyczna wiedza i umiejętności z zakresu planowania przedsięwzięć internetowych, platform oraz narzędzi mediów społecznościowych i biznesu elektronicznego, a także pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych, analityki internetowej, e-marketingu i kreatywnego projektowania treści reklamowych.
Absolwent posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do pracy m.in. na stanowiskach:
- programista,
- webmaster,
- tester oprogramowania,
- menedżer/specjalista ds. marketingu internetowego,
- specjalista ds. Social Media,
- menedżer/specjalista ds. e-commerce,
- specjalista ds. kreowania wizerunku online.